Verzending & levering

Verzending & levering

1. Wat zijn de verzendkosten?

De kosten van verzending zijn gekoppeld aan de nettowaarde van de bestelling:

  • tot € 200 = € 9,90
  • vanaf € 200 = gratis

2. Wat zijn de levertijden?

Bestellingen geplaatst vóór 12.30 worden meestal nog op dezelfde dag gereedgemaakt voor verzending (afhankelijk van de voorraad en de betaalwijze). Bezorging geschiedt van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 door een pakketdienst (PostNL of DPD) of bij grote bestellingen op pallets door een expediteur.

De standaardlevertijd is 1 - 2 werkdagen en voor bezorging door een expediteur 2 - 4 dagen.
Zorg ervoor dat er iemand aanwezig is om de bestelling in ontvangst te nemen.

 

3. Kan ik ook een afspraak maken voor de bezorging?

Op dit moment is dit niet mogelijk, wel kunt u ervoor kiezen uw pakket te laten bezorgen bij een DPD afhaal punt. In de nabije toekomst zal dit echter wel mogelijk zijn.

4. Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra uw bestelling verzonden is, ontvangt u van ons een trackingcode waarmee u de status van uw bestelling voortdurend kunt volgen. U vindt uw trackingcode ook via uw account onder “Mijn bestellingen” mocht u uw e-mails niet direct bij de hand hebben.

5. Wat gebeurt er als ik er niet ben om mijn bestelling in ontvangst te nemen?

Bij verzending via een pakketdienst vindt u dan een bericht dat geprobeerd is de bestelling af te leveren. Op de volgende werkdag wordt opnieuw getracht de bestelling af te leveren. U kunt ook op het bericht reageren en direct een nieuwe afspraak maken voor de bezorging. Na drie vergeefse pogingen de bestelling af te leveren gaat deze terug naar ons.

Bij bezorging door een expediteur ontvangen wij bericht dat de bestelling niet kon worden afgeleverd. Wij nemen dan direct contact met u op om een nieuwe afleverdatum af te spreken. Het kan voorkomen dat wij kosten in rekening moeten brengen voor de tweede bezorgpoging.

Geef eventuele afwijkende openingstijden door om te waarborgen dat de bezorging volgens plan kan plaatsvinden.

6. Ik heb mijn bestelling nog vandaag nodig of wil die laten bezorgen op een centraal afleverpunt. Kan dat?

Via DPD kunt u ervoor kiezen uw bestelling te laten afleveren op een DPD afhaalpunt.
Het afhalen van een bestelling bij ons magazijn is uit logistieke overwegingen vooralsnog niet mogelijk.

7. Kan ik artikelen terugsturen?

Volgens onze AV kunnen artikelen kosteloos worden geretourneerd als ze gebreken vertonen die aan ons te wijten zijn. Controleer daarom direct na de ontvangst van uw bestelling of deze compleet is, transportschade vertoont en of de kwaliteit in orde is.

Bel ons wanneer de aantallen niet kloppen of bij andere gebreken of meld dat ons uiterlijk binnen 14 dagen. We kunnen dan afspraken met u maken over een nieuwe levering, het retourneren en eventuele terugbetaling. We aanvaarden geen pakketten die verzonden worden onder rembours. Bel ons ook als u andere redenen heeft om de bestelling te retourneren, bijv. bij een onjuiste bestelling. Als we uit coulance besluiten dat u een bestelling kunt retourneren verzoeken we u deze in de geleverde gesloten omverpakking en met de volledige inhoud voor eigen rekening terug te sturen naar ons kantooradres. Voor de detailhandel geldt geen wettelijk recht op bedenktijd. We verzoeken om uw begrip dat wij reeds geopende binnenverpakkingen uit hygiënisch oogpunt niet kunnen terugnemen. Ter dekking van de kosten van het controleren van de kwaliteit, eventueel opnieuw verpakken en retourneren naar het magazijn van geretourneerde artikelen houden wij 10% in van het oorspronkelijk factuurbedrag.

Laatst bekeken